לראשונה בהיסטוריה: שטר פרוזבול הכולל פיקדונות ילדים | להורדה

    אבי יעקב No Comments on לראשונה בהיסטוריה: שטר פרוזבול הכולל פיקדונות ילדים | להורדה

    בית ההוראה לענייני ריבית שעוסק בכספי פנסיה, קרנות ותכניות חיסכון לילדים מתריע שהשנה עד ראש השנה חייבים לעשות גם פרוזבול לרבבות ילדי ישראל, כדי שהם לא ייאבדו את כספם | גם נערות שיש ברשותן כספי פנסיה בקרנות שונים, חשבונות בנק חייבות לערוך פרוזבול, דבר שניתן לעשות גם דרך האב מדין שליח | שטר הפרוזבול המורחב למהדרין להורדה

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ראש השנה תשפ"ג הקרב ובא, יוצא ראש בית ההוראה לענייני ריבית הגאון רבי פנחס וינד שליט"א אשר עוסק במהלך השנים ומתריע מפני תקלות הקשורות לריבית של קרנות פנסיה, פיקדונות, הלוואות וכן תכניות חיסכון לילדים בביטוח הלאומי, אייך לעשותם באופן של מהדרין, וסיעתא דשמיא כל החברות יש להם לפחות מסלול כשר אחד, אומר בימים אלו בעת פרוס עלינו ראש השנה, ולקראת סוף שנת השמיטה, חייבים לפתור את נושא שמיטת כספים ופרוזבול, כדי שהכספים האלו לא יושמטו ואז לא יהיה ניתן לגבות אותם, כדין שמיטה שמשמטת כספים.

    מידי שבע שנים, במוצאי שנת השביעית ישנו דין לכתוב פרוזבול, שם החותם מצהיר כי הוא מוסר חובותיו לבית דין, כאשר המטרה היא בעצם ששנת השמיטה לא תשמט את הכספים, וגם לאחר ראש השנה יהיה בידו לגבות את הכספים שאנשים חייבים לו, כמו שתיקן הלל.

    להורדת שטר פרוזבול לחצו

    מה שהיה נהוג מידי שמיטה שאב המשפחה היה עושה פרוזבול לעצמו, ובמקרה גם בחורי ישיבות חלקם גם עשו פרוזבול, השנה התעוררו בכירי הרבנים לדון בנושא של תכניות החיסכון לילדים בביטוח הלאומי, דבר שלא היה קיים בשנת השמיטה הקודמת. הבעיה העיקרית היא מהסיבה הפשוטה שדמי תכניות החיסכון מופקדות בחברות אשר משקיעים את הכספים האלה גם בהלואות לחברות שונות או לעמיתים, וממילא השמיטה תשמט את הכספים האלה, ולא ניתן יהיה לגבות אותם בסופו של יום.

    המועקה שהגיעה לשולחנם של גדולי הרבנים הציעו פתרון, כאשר הם יצאו בפסק תקדימי, כי השנה החברות הגדולות המתעסקות בכספים האלה כגון: "מנורה מבטחים" ו"מגדל" ייערכו פרוזבול מיוחד אשר יבטיח שלא נאבד את כספי הפיקדונות. בדבריו ביאר הרב וינד כי החברות האלה משקיעות את הכספים בעבור הלקוחות, ויכולים להלוות ולגבות הכספים, ממילא זה הופך אותם למי שגם יכולים למסור חובות אלו לבית דין עבור הילדים המשקיעים.

    מדובר בהחלטה תקדימית אשר קיבלה את אישורם של גדולי הרבנים אשר הורו כי יש כח ביד החברות האלה לערוך פרוזבול בעבור רבבות המושקעים בחברתם. על פי ההחלטה, כבר בערב ראש השנה ייערכו החברות הגדולות שטר פרוזבול, בכדי להבטיח שהלקוחות לא יאבדו את הכספים מדין שמיטה המשמטת את הכספים.

    אמנם, באם כספי הפיקדונות של הילדים מוחזקים בבנק ולא בחברות הפנסיה או הביטוח השונות אין בכך בעיה, וזאת מהסיבה הפשוטה שהבנקים לא מאשרים לגבות או למשוך את הכסף לפני שהילד נהיה בן שמונה עשר, ולא הגיע זמן גבית הכספים, וממילא שמיטה לא משמטת אותם. אמנם, אם הכספים מונחים בחברות השונות ולא בבנקים יש בכך בעיה חמורה ועל כן החברות ייערכו פרוזבול, אמנם אין גוף המפקח באמת שכל החברות עשו פרוזבול, וכן זה לא יעשה לכל מסלולי ההשקעה, לכן אדם שמחמיר על עצמו כדאי מאד שהוא יעשה פרוזבול בעבור ילדיו הקטנים והגדולים.

    עוד צריך לדעת שהבחורים מעל גיל שמונה עשר שאינם נשואים ויש ברשותם חשבון בנק, ובפרט מה שהפך להיות שכיח בנות מבוגרות שעדיין לא התארסו, ועובדות וכספם מונח בבנק או כספי הפנסיה המונחים בחברות השונות, ולא שכיח שהם ייערכו פרוזבול, צריכות הם לבקש מהאבא שיהיה שליחם לערוך את הפרוזבול עבורם. בנוסף מתריע הגאון רבי פנחס וינד כי יש קודם לכן לבדוק שמסלול הקרן בפנסיה כשר לחלוטין בכדי שלא להיכשל בימי הרחמים והסליחות האיסור ריבית החמורה אשר עוונה גדול מנשוא.

    לכן צריך לזכור השנה צריך פרוזבול שמתאים גם לחובות הילדים הקטנים, וכן לגדולים מדין שליחות ולאשה. כדי להוריד השטר עם הסבר והוראות לחץ כאן..



    0 תגובות